Nieuwe printers en computers in ons kantoor

Bij ons op kantoor hikken we al een tijdje tegen een vernieuwing van sommige apparaten op de werkvloer aan. De laatste tijd lijkt er steeds meer stuk te gaan of minder goed te gaan werken. Laatst wilde ik iets uitprinten en het koste mij meer tijd om te vechten met de printer dan om het bestandje te maken. Dat was voor mij de druppel. Ik besloot om iemand om hulp te gaan vragen. Zo kwamen we bij een groothandel elektronica uit. Bij Copaco hebben ze meer dan 20 jaar ervaring. Dit leek mij uitstekend, zij zouden vast veel kennis hebben opgedaan over de jaren heen. Nadat ik ze had benaderd besloten we met het hele kantoor dat we het nu ook groots gingen aanpakken. We wilden nieuwe printers en computer voor alle werknemers. 

Printer kiezen

Nadat we in contact waren gekomen met onze nieuwe ICT-partners kwamen we voor veel keuzes te staan. Het kiezen van de juiste printer was zo simpel nog niet. Gingen we voor een multifunctional, een inkjet printer of een laserprinter? Na wat deskundig advies van de groothandelaar kwamen we uit op een multifunctional. Omdat wij op het kantoor veel verschillende opdrachten krijgen en ook verschillende soorten dingen willen uitprinten leek dit ons de beste optie. Bij ons bedrijf printen we vaak posters uit, daarom was een van onze belangrijkste eisen dat de nieuwe printen ook A3-formaat zou kunnen printen. Al snel kwamen we bij een grote printer uit. Volgens de deskundige van Copaco zou deze printer goed bij de wensen en dagelijkse opdrachten van ons kantoor passen. 

Wensen van de werknemers

Deze keuze was dus na wat advies makkelijk gemaakt. Een lastiger puntje was het aanschaffen van nieuwe computers. Wat we wel zeker wisten is dat we voor iedereen een nieuwe desktop wilden aanschaffen en geen laptops. Het lastige bij deze keuze was dat het kantoor het liefst iedereen hetzelfde type computer gaf, maar dat de wensen van de werknemers soms van elkaar verschillen. We zijn dus met Copaco en werknemers van kantoor rond de tafel gegaan om te kijken wat hier de beste oplossing voor was. De ICT-specialist kwam met het voorstel om wel dezelfde computers aan te schaffen voor elke werknemer. Dit is namelijk handig als je alle systemen tegelijk wil kunnen managen. Maar om de werknemers tegemoet te komen ze wel keuzevrijheid te geven in de accessoires bij de computers. Zo kan iedere werknemer zijn eigen toetsenboard en muis uitzoeken. Hierdoor kan dit naar de wensen van de werknemers worden aangepast. Uiteindelijk was iedereen blij en waardeerden we de hulp van Copaco heel erg. Ons kantoor functioneert weer perfect.